Az egyesület Ajánlások Szakértői anyagok Sajtószoba Kapcsolat Etikai kódex választási kódex
2009. június 21., Budapest

Az MTE is egyike annak a 26 szakmai szervezetnek, amely szeptember közepén aláírta az új Reklámetikai Kódexet, amely a magyar reklámipari szereplők (hirdetők, reklámozó vállalatok, ügynökségek, média) etikai vállalásának legfontosabb dokumentuma. Az új kódex szeptember 30-tól hatályos.

A Kódex módosítására 2005-ben került sor utoljára , az azóta eltelt idő és bekövetkezett változások alapján itt volt az ideje a dokumentum bővítésének, újraszövegezésének. Az előkészítő és egyeztető munkát az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) szakemberei végezték. Az alapot, mint szinte a  világon mindenütt, a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara (ICC) Kódexe jelentette, amelyet a nemzetközi gyártói kódexekkel is kiegészítettek. A korábbi Kódex alkalmazása során szerzett tapasztalatok és az aláíró szervezetek és tagvállalatok észrevételei segítettek a pontos és végleges szöveg kialakításában.

A Kódexet az MRSZ és az ÖRT honlapjáról lehet letölteni - ahol hamarosan az angol nyelvű változat is elérhető lesz.