Az egyesület Ajánlások Szakértői anyagok Sajtószoba Kapcsolat Etikai kódex választási kódex
- MTE WORKSHOPOK -
„MI LESZ ITT A SZEXI?” - AZ INTERNETES
TARTALOMIPAR VÁLSÁGKERÜLŐ TAKTIKÁI

– Összefoglaló –

2009. március 27., Budapest
Ez a sajtóanyag doc kiterjesztésben letölthető innen.

„A válság hatása a tartalomiparban leginkább abban mérhető, hogy a különféle tartalomszolgáltatók egyrészt, bár nem látványosan, de erőteljesen visszaveszik a költéseiket – tehát esetenként kisebb stábbal dolgoznak, vagy éppen nem terveznek erre az évre nagyobb méretű piaci felvásárlásokat. Másrészt, a gazdasági krízis kérdései nyilván erőteljesen meghatározzák az online tartalmak tematikáját” – hangzott el a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesületének (MTE) legújabb workshopján, amelynek az volt a témája, hogy miként érinti a hazai digitális iparágat, ezen belül pedig a tartalomszolgáltatói szektort a gazdasági világválság.

A workshop két előadója – Végvári Imre, az Arcus Interactive Group kommunikációs ügynökség vezérigazgatója, valamint Benei Péter, a Weber Shandwick pr-ügynökség tanácsadója, a Karmamédia digitális pr-blog társszerzője, valamint a Bloggerunió társalapítója – főként a válság ügynökségi és hirdetői vonatkozásait járták körül. Végvári Imre a legfrissebb piaci trendeket bemutatva amellett érvelt, hogy a válságból kivezető út a hirdetők számára csakis a profitmaximalizálás, azaz a vásárlási döntés befolyásolási képességének növelése lehet, ennek terepe pedig szerinte kétségkívül az online média különféle, főként közösségi csatornái.

Benei Péter ezzel összhangban azt állította, hogy a hirdetőknek részt kell venniük a már meglévő tartalom-előállítási folyamatokban, párbeszéd-menedzsmentet és közösségi marketinget kell folytatniuk, mindezt pedig horizontális módon, tehát együtt a célcsoportjaikkal. Bár míg Végvári Imre úgy látja, hogy a válság hatásai mindenütt érezhetőek, Benei Péter inkább azt az álláspontot képviselte, hogy egyrészt pénz van, csak több forrást kellene az új eszközökre allokálni, másrészt a tartalom nincs válságban, ugyanis az új, átalakuló kommunikációs közegek megjelenése egy sor lehetőséget is rejt magában.

A hirdetői stratégiák változására reagálva Weyer Balázs, az [origo] főszerkesztője, az MTE elnökségi tagja hozzátette: A tartalomszolgáltatóknak abból a szempontból kell nagyon okosnak lenniük ebben az évben, hogy az anyagi okok miatt milyen módon és mennyire engedik belépni a hirdetői tartalmakat a szerkesztőségi tartalmak területére. „Stratégiai döntés kérdése az, hogy az idei év jobb mutatóinak érdekében egy-egy tartalomszolgáltató miként teszi kockára a későbbi pozícióit: vajon sérül-e a cikkek tartalmi integritása az erősödő hirdetői jelenléttel” – mondta Weyer Balázs. – „Ugyanakkor az nyilvánvaló, hogy kreativitás nyilván előtérbe kerül majd ebben az évben a szerkesztőségi tartalmak vonatkozásában is” – tette hozzá.

A workshopon jelenlévők hosszabban vitatkoztak még a célzott (targetált) bannerhirdetések hatékonyságáról, a magyar fogyasztók konzervativitásáról, valamint a hirdetők edukációjáról is.

Az MTE 2009-ben több workshopot is tervez, amelynek célja, hogy a szakma egy-egy problémáját, kérdését vagy trendjét az érintettek, a szakma és a szaksajtó részvételével járhassuk körbe.

További információ: Katona Éva, katonae@mte.hu, 06 30 9140 835

- - -

Az MTE tevékenysége

Az MTE 2001-ben alakult önszabályozó testület, amelyet a hazai internetes tartalomszolgáltatók – köztük az Index és az [origo] – hoztak létre annak érdekében, hogy a tartalomszolgáltatók egyeztetett és szakmailag megalapozott állásfoglalásokkal, és az önszabályozás eszközeivel járuljanak hozzá a hazai internetes piac fejlődéséhez.

Az MTE állandó tevékenységei

  • internetes panaszbizottság és ad-hoc bizottság működtetése
  • weboldalak minősítése a Tartalomszolgáltatási Etikai Kódex alapján
  • ajánlások megfogalmazása és nyilvánosságra hozatala az információs társadalmat érintő aktuális kérdésekben
  • jogi tanácsadás, állásfoglalások közreadása
  • műhelytanulmányok készítése
  • workshopok, kerekasztal-beszélgetések szervezése aktuális szakmai kérdésekről
  • az információs társadalmat érintő jogszabálytervezetek véleményezése, értékelése

Az MTE szervezeti felépítése

Az MTE elnöke Gerényi Gábor (Index.hu), az egyesület elnökségi tagjai Pintér Róbert (Colorplus, Egyszervolt.hu), Paulik Mónika (Kurt Lewin Alapítvány), Rónai Balázs (Napi Online) és Weyer Balázs ([origo]). Az MTE jogásza Halász Mónika.

- - -

Az MTE weboldala: www.mte.hu
Az MTE blogja: mte.blog.hu